Verzendingsovereenkomst

Verzending

Bij elk product staat de levertijd aangegeven.

Als een bestelling meer dan één artikel bevat, worden over het algemeen alle artikelen tegelijkertijd geleverd zodra alle artikelen beschikbaar zijn.

Verzendkosten

De verzending in Nederland en België is gratis.

Verzendmethoden

Producten worden verzonden per Franse post of vervoerder (UPS, DHL, Fedex…) afhankelijk van de bestemming.
Na verzending wordt een e-mail met een verzendbevestiging met het trackingnummer van het pakket naar de koper gestuurd.

We behouden ons het recht voor om de verzendmethoden naar bepaalde bestemmingen te wijzigen als dit passender wordt geacht en om de verzendmethode te wijzigen die op uw bestelling staat vermeld als we dit nodig achten.

Levertijd

Bestellingen worden overal in Europa binnen 2 – 7 werkdagen na verzending geleverd en buiten Europa binnen 3 – 15 werkdagen na verzending.

De ontvanger wordt uitgenodigd om de zichtbare staat van de producten te controleren. Als de ontvanger een duidelijk gebrek aan het pakket vaststelt (zoals schade, ontbrekende producten in vergelijking met de leveringsbon, beschadigd of gebroken pakket of product…) in aanwezigheid van de vervoerder, moet hij de levering weigeren en onmiddellijk contact opnemen met de verkoper. Ondertekening, zonder voorbehoud, van de leveringsbon door de klant wordt beschouwd als aanvaarding van het pakket.

De levertijden zijn alleen ter referentie. Er is geen garantie dat het pakket binnen de vastgestelde tijd zal aankomen. Transittijden kunnen variëren op basis van de verzendlocatie, weersomstandigheden, aangepaste inspectie…

De producten worden geleverd op het adres dat door de klant is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling.

Onjuist adres

We zijn niet verantwoordelijk voor een verkeerd verzendadres als we niet over de juiste informatie beschikken. Voor elke opnieuw verwerkte bestelling wordt een toeslag van € 30 in rekening gebracht in het geval van onjuiste verzendinformatie. Deze kosten worden in mindering gebracht op de terugbetaling als de bestelling wordt geannuleerd nadat deze is verzonden.

Douanebelastingen

Wanneer goederen worden besteld, kunnen invoerrechten en belastingen worden geheven zodra ze het land van bestemming bereiken. Wij zijn niet verantwoordelijk voor dergelijke kosten en wij verbinden ons ertoe in dit verband geen berekeningen of schattingen te maken. Deze kosten moeten worden betaald door de ontvanger van het pakket. Als u buiten de Europese Unie bestelt, wordt u geadviseerd contact op te nemen met uw lokale douaneautoriteiten voor meer informatie over kosten en procedures. Als koper van de Goederen bent u ook de geregistreerde importeur en dient u er als zodanig voor te zorgen dat uw aankoop volledig in overeenstemming is met de wetten van het land waarin de Goederen worden geïmporteerd. Houd er rekening mee dat goederen bij aankomst in de haven voor douanedoeleinden kunnen worden geïnspecteerd en we kunnen niet garanderen dat de verpakking van uw goederen vrij is van tekenen van geknoei.

Als er invoerrechten en belastingen worden geheven, ontvangt u uw pakket pas nadat de kosten zijn betaald. Als u niet betaalt, wordt het pakket ongeveer 3 weken vastgehouden door uw lokale douane en daarna, als u nog steeds niet heeft betaald, wordt het naar ons teruggestuurd en moeten we deze kosten betalen evenals extra verzendkosten voor de terugkeer. Aangezien de goederen aan ons worden geretourneerd, zullen we uw bestelling terugbetalen, maar deze invoerrechten en belastingen worden in mindering gebracht op de terugbetaling van de bestelling. Houd er rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de terugbetaling van invoerrechten en belastingen die uw bestelling mogelijk heeft gemaakt.